2021-01-13

”Jag ska lära mig alla medlemmars namn”

Ett personligt bemötande och service som på ett lyxhotell. Det står högst upp på agendan för Cecil Coworkings community manager Cecilia Sterner.

Förväntningarna är höga när Stockholms mest attraktiva coworking-koncept lanseras om en månad. Hos Cecil Coworking i Bibliotekstan erbjuds medlemmar premiumservice med hjälp med allt från smarta hälsolösningar till en fredagsbukett. Och framför allt: en exklusiv gemenskap som hjälper företaget framåt. En nyckelperson i den personliga servicen är Cecilia Sterner. Med 15 år inom hotellbranschen i bagaget, där hon bland annat etablerat boutiquehotell, är hon van vid att skapa skräddarsydda lösningar.

– Det finns många likheter mellan att jobba på lyxhotell och Cecil Coworking. Alla dagar ser olika ut och det är viktigt att vara flexibel och snabbfotad för att skapa en bra upplevelse. Men på hotellet är det gästen som söker upp personalen, på Cecil söker vi upp medlemmarna. Man ska inte behöva fråga efter hjälp. Vi ska alltid ligga steget före.

Som community manager kommer Cecilia Sterner vara ytterst ansvarig på plats och se till att både personal och medlemmar har allt de behöver. Genom personliga intervjuer med kontorsgästerna identifierar hon just deras behov.

– När man skrivit på kontraktet håller jag i ytterligare en intervju där vi går in mer på detaljnivå. Alla företag har olika önskningar och sätt att jobba. Vill de att vi knackar på dörren innan vi går in till dem? Hur ska posten levereras? Är sekretess viktigt?

Enligt Cecilia Sterner ska riktigt bra service inte märkas och hon har redan bestämt sig för att lära sig alla medlemmars namn utantill.

– För mig är det personliga bemötandet viktigt, och jag har därför bestämt mig för att lära mig allas namn. Tricket är att koppla samman namnet med något som den personen ofta gör eller gillar. Till exempel om han eller hon alltid dricker kaffet svart eller cyklar till jobbet.

Har du några exempel på hur servicen på Cecil Coworking kan se ut?

– Vi har pratat om att erbjuda en middagskasse från Eataly på fredagar, som medlemmarna kan plocka med sig på vägen hem. Små detaljer som gör vardagen enklare. Eller så kanske vi fixar en blombukett åt sambon som fyller år. Sen är ju frukosten på morgonen helt självklar. Det är några exempel på den concierge-känsla vi vill få till, som jag plockat med mig från min tid inom hotellbranschen. För mig är service framför allt en känsla, inte en produkt. Man ska känna att det är bra service. Jag har ett tränat öga och kan förutse vad kunden behöver innan han eller hon vet det själv. Kanske märker jag att det finns flera personer på olika företag som gillar att yoga, då startar jag en yogaklass för medlemmarna. Vi vill att man ska utvecklas och dra nytta av varandra. Det kommer vara Cecil Coworkings nyckel till framgång.